kdupuis77

About

Username
kdupuis77
Joined
Visits
4
Last Active
Roles
member
Points
4
Badges
0
Posts
14
  • Apple delaying new MacBook Pro pre-orders, no warning devices wouldn't arrive today

    That's rough for all affected and have been there on past pre-orders. Just know this, both the 14" and 16" models are absolutely stunning! All of the online videos and reviews Ive been obsessing over made them seem overly chunky but honestly... The new 16 incher is comparable to my 2019 Intel "clunker" and the 14 incher is on par with the long available 13" model. The sound on the 2019 16" blew me away and it is even better on the new one! The sound on the 14" model is on par with the older 16" model now too. The displays on both are breathtaking! I watched some 4K60 HDR test videos on YouTube and the contrast is out of this world. The NASA video is an excellent test as I actually was squinting during a scene in which sunlight was peering through an opening in the ISS. You can see a tiny amount of blooming in the backlight if you really look for it, but I don't find it very noticeable and it is most definitely better than a regular LCD display! I've been messing around and testing each for 4 hours now and both batteries are in the 70% range still. Never again Intel, Apple Silicon for the win lol. I'm glad they dumped the Touch Bar which Im sure will only help battery life even more - That being said, I really gotta retrain my finger for autofills (about the only thing I ever touched the bar for lol). The wife is going to enjoy her baby MacBook and my 16" beast is settling in well on my desktop. Enjoy it guys, these things are awesome! Sweet baby Jesus Apple, please keep heading in this direction. Most of us longtime loyal customers do not mind a couple grams or millimeters here or there for improved performance and functionality! **Bonus nostalgia points for paying homage to the PowerBook G4 body style haha.
    MacsWithPenguins
  • MagSafe Duo Charger doesn't support Apple Watch Series 7 fast charging

    My poor $79 Apple Watch desktop charger can’t make the fast charging leap,  it no biggie since it sits on my nightstand and charges overnight anyhow. I am glad that the included charging cable is finally USB-C now so the last USB-A cable in my travel bag is finally gone. Also, this is where a fast charge is more handy to me anyhow - a quick charge as needed between flights while traveling. 
    watto_cobra
  • Apple Watch Series 7 review roundup: the best, but not a compelling upgrade

    These articles always seem to pile on Apple for not reinventing every product year over year. Yeah, if I had a Series 6 I wouldn't be crazy excited to upgrade this year and would probably wait it out. While my Series 4 by and large does just about everything I need it to, its battery is giving up the ghost and at 3 years of age, I AM looking forward to getting my Series 7 this Friday. I dunno about you guys, but (as an Apple fanatic for going on 20 years now) I have so many Apple products I certainly don't upgrade them all each year lol. (I would if I ever won the lottery though haha).
    patchythepirate
  • Three Apple Watch sizes may arrive in 2022

    melgross said:
    It’s interesting that when the Watch first came out, the small 38mm size was thought to be very good for people with small wrists, such as women and children. But now, the small watch is 41mm, just one mm smaller than the large watch was that year. Do people no longer care about a small watch? With the much larger screens over the years, I would think that even a 36mm model would have a screen noticeably larger than the first 38mm version.
    Screen size ≠ watch chassis size. Though the newest “small” Apple Watch is 41mm, that is reference to its near bezel-less display on Series 7. I believe the watch body itself is only marginally larger. 
    bageljoey